måndag 2 april 2012

Le Viseur blev en succé

När vi började planera en ny fototidning för samtida dokumentärfoto i slutet av förra året trodde jag att det första numret inte skulle få mer än 1500 läsare. Två dagar efter premiären har Le Viseur haft nästan 2000 läsare från jordens alla hörn.



Det är oftast inte så lätt att erkänna att man har haft fel men i det här fallet är det enkelt och jag hoppas att även den övriga redaktionsgruppens målsättning på 5000 läsare för det första numret kommer att överträffas innan nästa nummer kommer ut den 30 juni :)



Hittills har jag bara mött positiva kommentarer om tidningen även från dem som jag trodde skulle vara skeptiska. Det verkar som om Le Viseur har en viktig plats att fylla i en tid då annonser, prylrecensioner och tekniksnack översvämmar de andra fototidningarna.

Statistik för de första två dygnen:
Antal läsare: 2 169
Antal visade sidor: 70 212
De flesta besökarna kommer från Sverige, därefter Polen. Ryssland, Tyskland, England och USA har också genererat en del trafik.

När jag skrev det här inlägget i morse hade Le Viseur haft 2 169 läsare. Klockan 17.00 närmar vi oss 6 000 läsare med stormsteg :)


Klicka på den följande länken om du vill läsa det första numret av Le Viseur:



Fungerar inte den inbäddade versionen? Tryck här.

Följ gärna Le Viseur på Facebook: https://www.facebook.com/Le.Viseur.Magazine

Text och foto: Mikael Good











Inga kommentarer: