måndag 8 april 2013

Jag fick 5 miljoner till mitt arbete



Du kanske också har haft en sådan där dröm som du inte riktigt har velat vakna upp från? När du väl vaknat så har du gjort det i en blandning av glädje och besvikelse över att drömmen inte var sann. I början av förra veckan drömde jag att en vänlig gammal man beslutade sig för att sponsra mig med 5 miljoner kronor så att jag skulle kunna fortsätta mitt arbete bland de mest utsatta grupperna.


Jag hoppas verkligen att drömmen var en sanndröm. Om jag fick 5 miljoner skulle jag se till så att det skulle bli mycket avkastning på pengarna i form av människor som fick hjälp. Och jag skulle ta ut en låg lön för att pengarna skulle räcka så långt som möjligt. Jag skulle samarbeta med hjälp- och biståndsorganisationer och fritt förse dem med bra och genomarbetat material och jag skulle hjälpa dem att bli mer effektiva i sitt arbete så att mer pengar kom in och kunde komma fler behövande till godo. 

I vilket fall som helst har jag en en hel del bra idéer på hur man skulle kunna förändra arbetet i en hjälp- eller biståndsorganisation och anpassa det arbetet till 2000-talet. Många arbetar fortfarande efter principer som fungerade bra under det förra seklet men de senaste 5-10 åren har mycket förändrats och det är inte så många av organisationerna i biståndssvängen som har hängt med i svängarna. Om ingenting görs inom den närmaste framtiden kan det istället leda till att de får svårt med likviditeten inom en 5-10 års period.

Självklart så hade jag gärna delat med mig av mina tankar och idéer om drömmen hade varit sann. Men som det ser ut idag byter jag bara tankarna och idéerna mot ett arbete. Kontakta mig gärna om du är intresserad av att boka ett möte med mig.




Text och foto: © Mikael Good, All Rights Reserved.

Inga kommentarer: