lördag 12 november 2011

Mazel Tov - Glädjens dag :) Nu kopplas elen på igen!

I dag är det en glädjens dag för mig. Jag har precis fått besked om att Regina och hennes flickor som har levt utan el sedan april 2010 nu har fått tillbaka elen tack vare många frikostiga gåvor från svenska givare.

Tack vare reportaget som jag gjorde helt ideellt för Hoppets Stjärnas räkning tidigare i år är det många som har valt att engagera sig i familjen och i andra lettiska familjer i kris. Att få vara med och förändra livssituationen för andra människor är något som gör mig riktigt glad och det är en av de stora drivkrafterna i både mitt skrivande och fotande :)



Här kan du läsa reportaget om Regina och hennes flickor:http://www.hoppetsstjarna.se/om-hoppets-stjaerna/laender-vi-arbetar-i/lettland/foelj-med-naer-regina-och-hennes-flickor-far-ett-julpaket.html


Jag håller på att fila på en längre artikel om Regina och hennes flickor och jag kommer att inkludera en hel del text som jag valde att stryka för att det bättre skulle passa formatet för Hoppets Stjärnas månadsbrev. Det är möjligt att jag kommer att publicera det reportaget i min blogg fram igenom.


Här kan du läsa de senaste nyheterna om Regina och hennes flickor:
http://www.hoppetsstjarna.se/nyheter-a-press/nyheter/1681-nu-kopplas-elen-pa-igen.html


Elina, Bauska, Latvia © Mikael Good, 2010

Dagens låt:
Face of Christ - Chris Rice

Text och foto: Mikael Good

Inga kommentarer: