fredag 6 augusti 2010

Greetings From Latvia

Min utställning Greetings From Latvia kommer att visas i Hoppets Stjärnas monter på lastbilsmässan på Elmia i Jönköping i slutet av månaden. Jag återkommer med mer information i bloggen om ett par dagar.

Genom att ställa ut på lasbilsmässan breddar jag mitt koncept att ta utställningen till folket, då den tilltänkta målgruppen inte tillhör de mest vanliga fotoutställningsbesökarna. Tidigare har jag som första fotograf ställt ut på ett IKEA varuhus och jag har även ställt ut enligt konceptet för en bred publik på Gallerian Port 9 i Ö-vik.

Tanken med utställningen är att den ska väcka debatt och att fler ska få upp ögonen för den djupa ekonomiska krisen som har drabbat vårt östra grannland Lettland. Våra svenska storbankers vanvettiga utlåning i bl a Lettland har spätt på krisen och det kan vara en anledning till att det talas relativt tyst om den i svenska media. I och med samarbetet med Hoppets Stjärna ges även en möjlighet att kunna ge en gåva till utsatta personer i Lettland eller köpa en tavla för 1200 kronor där all behållning kommer att gå till Hoppets Stjärnas arbete i Lettland.



© Mikael Good, 2010

Text och foto: Mikael Good

Inga kommentarer: