torsdag 22 mars 2012

Nystartsjobb ger rätt kompetens till en lägre kostnad

Jag ingår snart i den statliga jobbgarantin vilket innebär att en svensk arbetsgivare kan anställa mig med kraftiga rabatter. Tveka inte att höra av dig till mig om du är på jakt efter en duktig och engagerad medarbetare.



Nystartsjobb är en möjlighet för dig som arbetsgivare att snabbt hitta kompetens till en lägre lönekostnad. Om du anställer en person som varit borta från arbetslivet i mer än ett år kan du få ett ekonomiskt stöd på ett belopp som motsvarar två gånger den arbetsgivaravgift du betalar.

Stödet är riktat till alla arbetsgivare och gäller såväl tillsvidareanställningar som tidsbegränsade anställningar eller anställning på deltid. Nystartsjobbet behöver inte ha förmedlats via Arbetsförmedlingen.

Däremot måste du som arbetsgivare ansöka om nystartsjobb hos oss på Arbetsförmedlingen för den person du vill anställa. Vi måste också fatta beslut innan anställningen påbörjas.

Jag har arbetat som informatör, webbredaktör, grafisk formgivare, originalare, annonsproducent, redigerare, fotojournalist, reporter. Genom min samlade arbetslivserfarenhet från många olika yrkesområden har jag lätt för att samarbeta med andra människor. Jag är van vid att hålla igång ett eller flera projekt samtidigt. Jag har ett stort socialt engagemang och är social, kreativ, målinriktad och tycker om att lära mig nya saker.

Klicka här för arbetsprover: www.chasid.fotosidan.se/viewpf.htm?pfID=318240

Här följer en länk som innehåller en del av alla de reportagen som jag har gjort i Lettland: www.fotosidan.se/blogs/chasid/ett-kallt-land-med-manga-varma.htm

Text och foto: © Mikael Good. All rights reserved.

chasid68@gmail.com

Inga kommentarer: