onsdag 7 april 2010

Spotify och reklam

Jag har blivit med Spotify och har gett mig in i på en rejäl djupdykning i deras arkiv, Johnny Thunders, Foghat och The Faces är artister som vimlat förbi i mina hörlurar. När jag lyssnat färdigt på Slow Ride av Foghat som var lite över åtta minuter dök det helt plötsligt upp en reklamjingle där den manliga berättarrösten sa: "– Låten du lyssnade på var ungefär tre minuter lång" :)
Sedan fick jag reda på att Muse ska spela på Zinkensdamms IP, undrar bara om det är Zinkensdamms IP i Huskvarna där jag bor eller i Stockholm som avses? Jag ha aldrig hört talas om Muse tidigare men det är säkert ett bra fotbollslag från Asien eller Afrika. Hur som helst så skulle det vara kul att få se Muse mot Husqvarna FF i en vänskapsmatch på Zinkensdamms IP, bra fotboll finns det inte gott om i de här trakterna och det vore trevligt med ett evangemang som kunde väcka Huskvarna ur dess Törnrosa slummer!

Tänk så mycket nytt och viktigt man kan lära sig av Spotifys reklamjinglar :) Vad vore livet utan all denna lärorika och stärkande reklam som reklambyråerna i sin stora kärlek och vänlighet delar med sig av till oss kärlekstörstande och hungrande människor, de gör en viktig samhällsinsats för all dem som är ensamma i vårt samhälle, reklambyråerna är våra sanna vänner!



Dagens låt: Slow Ride - Foghat


//Chasid

3 kommentarer:

Susanne sa...

Det är säkert Huskvarna som avses! ;o) När det gäller reklamjinglar så kan jag minnas dem, och tyvärr också ha dem i huvudet då och då, men det är sällan jag minns för vilken vara de gäller - särskilt om de valt ut någon bra pop- eller rocklåt. :o)

Visus A Dato sa...

Hej

Är inte Muse (stavas nog inte så heller) en musikgrupp?
Jag tror det,.. men jag har ju haft fel förr.... =)

Och reklamen idag kan verkligen få en att fundera....på precis det du nämner,...vad som är viktigt i livet...

Mvh Tess

Mikael Good sa...

Vi får hoppas på att Muse ska spela i Huskvarna även om det skulle vara en musikgrupp så skulle det evangemanget nog kunna väcka Huskvarna ur sin slummer :)
//Chasid