torsdag 18 november 2010

Led Zeppelin har ingen framtid!

När jag för några år sedan bläddrade igenom gamla nummer av Populär fotografi från slutet av 1960-talet fastnade min blick på skivrecensionerna i tidningen. Jag läste igenom recensionerna med stort intresse då musik är ett av mina största intressen, till sist kom jag fram till en recension av Led Zeppelins självbetitlade första album Led Zeppelin.

Recensenten var inte alls imponerad av det som han hade hört på skivan och han avslutade sin recension med orden:
"– Det finns ingen framtid för den här typen av tung bluesrock!".
Jag skrattade högt för mig själv, då jag vet att Led Zeppelin blev 70-talets största band :) Recensenten har säkert fått äta upp sina ord både en och två gånger :)

Jag har tyvärr inte kunnat få tag på det nummer av tidningen Populär fotografi från 1969 som recensionen var införd i. Om någon av mina många läsare har tillgång till det aktuella numret är du varmt välkommen att dela med dig av den i kommentarerna!



Guitar player © Mikael Good 1998. T
uschteckning - Apple One Scanner II - Power Mac 5500 - Fractal Design Painter - Live Picture - Photoshop.

Glöm inte att packa ett julpaket, här kan du läsa mer om hur man gör: Nu är det dags att skicka julpaket

Julpaketen kommer att samlas in på KFUM Ungdomens hus, Huskvarnavägen 38, Jönköping. Tors - fre 18-19/11 13.00 - 18.00 samt lör 20/11 10 - 12.00.

Välkommen med ditt paket!

Kopiera gärna Hoppets Stjärna annonsen och lägg in den i din blogg

Dagens låt: Kashmir - Led Zeppelin

//Chasid

Inga kommentarer: