lördag 26 november 2011

Sköt dig själv och skit i andra är tidens melodi

Jag hade en arbetskamrat som sakta men säkert förvandlades till en fullfjädrad misantrop och hon trodde till sist på fullaste allvar att alla som höll på med biståndsverksamhet enbart gjorde det för att verka duktiga i andra människors ögon...

Misantroper är bland det värsta som jag vet och så snart som jag möter en människa som är direkt människofientlig kommer mina taggar ut. Jag kan för mitt liv inte förstå mig på dem som inte bryr sig om sina medmänniskor och bara lever efter en egoistisk sköt dig själv och skit i andra mentalitet …

Min före detta arbetskamrat är tyvärr inte ensam om sina åsikter det värsta är att den sortens människor bara blir fler och fler och de finns nu representerade inom i stort sett alla samhällsgrupper. Sakta men säkert håller det här landet på att förgiftas av en allvarlig egoistisk sjuka och misantroperna blir bara fler och fler...


En trasig fönsterruta som lagats med packtejp © Mikael Good, 20011. All rights reserved.



Text och foto: Mikael Good

Inga kommentarer: