tisdag 6 december 2011

Det här kan bli ett av mina bästa reportage

Jag har precis avslutat ett reportage om ett äldre par som jag träffade på den lettiska landsbygden för ett par år sedan. Bilderna är bra men frågan är om inte texten kommer att bli en av de bästa som jag har skrivit.



Jag känner verkligen för det äldre lettiska paret särskilt med tanke på allt elände som dessa vänliga, trevliga och älskvärda människor har fått gå igenom i livet. Nu är det egentligen tid för dem att få luta sig tillbaka och njuta av de få åren som de har kvar i livet men på grund av den kraftiga ekonomiska depressionen i Lettland fortsätter bara deras problem… Jag vill få ut deras berättelse och en glimt av deras historia så att de kanske, kanske kan få den värdiga ålderdom som de så väl är värda efter allt sitt slit.


Jag hoppas verkligen att jag ska kunna fortsätta mitt arbete i Lettland. Men jag skulle behöva få tag på en sponsor eller få en kortare projektanställning som reporter av någon tidning eller biståndsorganisation. Mitt kontaktnät i Lettland är stort och jag har en djup inblick i landets historia och sociala system. Om du anlitar mig får du en person som fungerar som reporter, fotograf och redigerare men det bästa är att du bara behöver betala för en person!



Text och foto: © Mikael Good. All rights reserved.

Inga kommentarer: