onsdag 14 november 2012

Hösten är en öppen årstid



Höst, jag försökte leva min dröm. Tyvärr gick det inte hela vägen. Men jag har i alla fall försökt och det är något som jag aldrig kommer att ångra. Vem vet det som är min dröm idag kan kanske blir min verklighet i morgon. Det gäller bara att ha målet i sikte och att inte förlora tron under vägen.

Höst, en författare kallade den här för mig så trista, regniga och kalla årstiden för en öppen årstid. Vem vet han kanske hade rätt ändå. Ibland måste man beskriva verkligheten som man önskar att den var och inte bara i efterhand beskriva hur den blev.

Höst, jag blev inte den nye stadsdirektören i Jönköping. Inte för att jag trodde det. Men om jag hade blivit stadsdirektör i Jönköping hade jag i vart fall satsat på att göra Jönköpings kommun till en arbetsplats med mycket hjärta, värme och gemenskap.

Höst, det amerikanska presidentvalet påminde mer om ett politikens svar på ett TV-svulstigt Miss Universum utan den obligatoriska baddräktsvisning och tur var väl det :) Politiken spelade i vart fall en underordnad roll. Den som går fram bäst i rutan och som har det bredaste leendet vinner alltid. Vad blir egentligen nästa giv? Dokusåpa?

Höst, jag har bestämt mig för att lämna politiken bakom mig och fokusera helt på korset. Den norske förkunnaren Emanuel Minos fick frågan om var han står politiskt. Han svarade att han är Golgata-orienterad, när Jesus hängde på korset hade han en rövare till höger om sig och en rövare till vänster om sig.

Text och foto: © Mikael Good. All rights reserved.

Inga kommentarer: