måndag 12 november 2012

44-åringar jobbar bäst



Har du precis som mig varit med ett tag i arbetslivet? I så fall kan du sträcka lite på dig. Det är i åldern mellan 40 och 49 som vi presterar det bästa resultat på jobbet. Allt enligt en studie som gjorts av det tyska arbetsministeriet. Tyskarna är förvisso kända för att de är riktigt bra på att jobba men vi svenskar kan också sträcka på oss för vi jobbar precis lika bra som tyskarna.

Jag tillhör den ovan nämnda gruppen och jag vill använda mina kunskaper och gåvor på ett så effektivt sätt som möjligt så att det gynnar både kunder och arbetskamrater. Denna grundinställning kommer jag att ha oavsett vilken arbetssituation jag än hamnar i. Mina ambitioner är höga och även om jag kan jobba självständigt strävar jag efter att vara en del av ett kreativt team som gemensamt arbetar för att uppnå gemensamma mål på bästa sätt. Jag även småbarnsförälder. Enligt en artikel i Sunt Liv med rubriken "Föräldraskap en fördel på jobbet" har småbarnsföräldrar utmärkta men ofta bortsedda ledaregenskaper. För min egen del har föräldraskapet bland annat vässat min förmåga att jämka ihop motstridiga viljor och att vara extra tydlig i min kommunikation.

Som grädde på moset har jag idag rätt till nystartjobb vilket innebär att den som anställer mig har rätt till ett avdrag som motsvarar dubbla arbetsgivaravgiften. Om du eller någon som du känner är på jakt efter en riktigt bra och mångsidig medarbetare är ni varmt välkommen att kontakta mig.

Du är varmt välkommen att besöka min yrkesprofil på Linkedin om du vill veta lite mer om vad jag kan och har arbetat med.

Källa 1, Ingenjören: http://www.ingenjoren.se
Källa 2, Sunt Liv: http://www.suntliv.nu

Text och foto: © Mikael Good, 2012

Inga kommentarer: